Pages

7/21/2015

Kasi rendam sampai jutawan

Assalamualaikum
Lama tak post blog ni. Pergi mengaji je pun. Testing je..

12/29/2014

Antara Website Yang Menjana Wang Setiap Saat

Pencarian aku kali ini adalah untuk mengetahui jenis-jenis website yang menjadi kesukaan ramai dan mampu menjana pendapatan secara online. So aku google lah dan muncul senarai website yang sedang menjana wang setiap saat.

Aku lebih tertumpu pada nilai yang diperolehi dalam setiap saat. Seronok lak tengok.
Sumber



 Rank  Website  Founders  Annual Revenue  Per Second
 1  Google  Larry Page and Sergey Brin  $21,800,000,000  $691.27
 2  Amazon  Jeff Bezos  $19,166,000,000  $607.75
 3  Yahoo  Jerry Yang and David Filo  $7,200,000,000  $228.31
 4  eBay  Pierre Omidyar  $6,290,000,000  $199.45
 5  MSN/Live  Nathan Myhrvold.  $3,214,000,000  $101.92
 6  PayPal  Max Levchin, Peter Thiel, and Luke Nosek  $2,250,000,000  $71.35
 7  iTunes  Jeff Robbin  $1,900,000,000  $60.25
 8  Reuters  Marshal Vace  $1,892,000,000  $59.99
 9  Priceline  Jesse Fink  $1,884,000,000  $59.74
 10  Expedia  Added Mark Schroeder  $1,447,000,000  $45.88
 11  NetFlix  Reed Hastings  $1,200,000,000  $38.05
 12  Travelocity  Terry Jones  $1,100,000,000  $38.05
 13  Zappos  Nick Swinmurn  $1,000,000,000  $31.71
 14  Hotels.com  David Litman  $1,000,000,000  $31.71
 15  AOL  Erik Prince  $968,000,000  $30.70
 16  Orbitz  Jeff Katz  $870,000,000  $27.59
 17  Overstock  Robert Brazell  $834,000,000  $26.45
 18  MySpace  Tom Anderson  $800,000,000  $25.37
 19  Skype  Niklas Zennstrom  $550,841,000  $17.47
 20  Sohu  Zhang Chaoyang  $429,000,000  $13.60
 21  Buy.com  Robb Brock  $400,000,000  $12.68
 22  StubHub  Eric Baker  $400,000,000  $12.68
 23  Alibaba  Jack Ma  $316,000,000  $10.02
 24  Facebook  Mark Zuckerberg  $300,000,000  $9.51
 25  YouTube  Chad Hurley, Steve Chen and Jawed Karim  $300,000,000  $9.51
 26  Blue Nile  Mark Vadon  $295,000,000  $9.35
 27  Tripadvisor  Stephen Kaufer  $260,000,000  $8.24
 28  Getty Images  Mark Getty  $233,200,000  $7.39
 29  Bidz  Garry Itkin  $207,000,000  $6.56
 30  NYTimes  Henry Jarvis Raymond  $175,000,000  $5.55 

7/03/2014

I'm at Marina Court Holiday Apartment, Kota Kinabalu, Sabah!



http://4sq.com/LzXKGL

12/20/2013

Nota Renungan : 2014 Yang Suram.

Saya lemas bila mengetahui Bank Negara sedang mengkaji BLR ( base lending rate/kadar asas pinjaman). Pastinya Bank Negara sedang menimbang untuk menaikkan lagi BLR dan ini secara langsung akan meningkatkan kadar faedah pinjaman. Dan ini seterusnya akan meningkatkan lagi inflasi.

Selepas PRU 13 ini hampir semuanya naik. Bagaimana dengan pendapatan per kapita rakyat Malaysia ? Turut naik sama ke sebagaimana yang diuar-uarkan oleh Perdana Menteri ?

Sebagaimana yang sering saya perkatakan, untuk apa dinaikkan pendapatan per kapita rakyat kalau inflasi tidak mampu kita kawal apalagi untuk kita turunkan. Wal hasil balik asal.

Dengan segala dasar yang sedang diperkenalkan oleh kerajaan selepas PRU 13, saya tidak nampak tanda-tanda rakyat akan makmur dan sejahtera sebagaimana yang sering diperkatakan oleh pihak kerajaan.

Apalagi kabinet yang ada sekarang ini dipimpin oleh seorang yang tidak dimampu mencapai KPInya sendiri dan yang malang adalah kata-katanya yang tidak boleh dipercayai. Rujuk kembali kenyataan-kenyataan PM sebelum dan selepas PRU 13.

Anggota-anggota kabinetnya juga apa kurangnya. Kebanyakkan dari mereka memang tidak sepatutnya duduk dalam kabinet. Keberadaan mereka disitu memalukan rakyat Malaysia.

Mungkin ada yang berpendapat kata-kata saya agak keterlaluan tetapi bacalah kenyataan-kenyataan menteri-menteri kita. Apa perasaan anda ?Kalau saya, kadang-kadang saya rasa marah, kecewa, mual dan adakalanya gelihati dengan kenyataan-kenyataan yang tidak masuk akal dari mereka.

Berdasarkan kenyataan-kenyataan yang mereka keluarkan, bolehkah orang-orang seperti dalam kelas seperti ini mentadbir dan menguruskan negara ?

Secara peribadi saya percaya bahawa tidak ada kenyataan yang bodoh....yang ada hanyalah orang bodoh yang membuat kenyataan. Kenyataan yang konyol hanya datang dari orang yang konyol juag...

Sebab itu bila kita membaca kenyataan-kenyataan mereka ini, terfikir dibenak kita mampukah orang-orang seperti ini mentadbir dan menguruskan negara ? Bolehkah orang-orang seperti ini kita sandarkan harapan untuk mentadbir dan menguruskan negara dengan baik dan membawa kita kepada satu kehidupan yang makmor dan sejahtera ?

Buktinya, keadaan kita semakin hari semakin memburuk. Kalau mereka pandai takkan jadi macam ni....

Jangan hairan kalau negara ini sedang menuju kehancuran. Harga barangan dan perkhidmatan yang terus meningkat akan membawa kita kepada ' hyper inflation '. Ditambah dengan keadaan ekonomi global yang tidak menentu ini akan membawa negara kepada satu keadaan yang tidak akan mampu lagi dikawal oleh kerajaan.

Kemerosotan nilai ringgit yang berterusan dipasaran juga akan menjadi faktor penting yang akan menyumbang ke arah ' hyper inflation '.

Pada pendapat saya, kerajaan dan rakyat sudah tidak punya pilihan selain menukar sistem yang diamalkan sekarang. Kekal dengan sistem yang ada dan menuju kehancuran atau bertukar sistem dan menuju kepada satu harapan dan era baru.

-Terima kasih Pak Lan -

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...