Pages

Follow me on Instagram : ezzardster

2/18/2012


Assalamualaikum..
Aku diminta menyampaikan amanat dari seseorang yang aku dapat daripada mimpi yang pelik malam tadi. Aku tak ingat jalan mimpi tu macam mana tapi aku cuma diminta ingat sekeras-kerasnya tentang perkara yang diberitahu kepada aku, iaitu:
  1. Jaga kebersihan sumber air (sungai kot)  sebab air adalah alternatif yang paling mujarab dan ramai orang gunakan sebagai pemusnah kekotoran.
  2. Jaga anak-anak kecil dengan memberikan didikan agama yang cukup untuk memelihara keadaan sosial yang semakin rosak. (yang muda mudah dibentuk, yang tua dah liat. Tunggu untuk mati jek).
  3. Kalamullah (Al-Quran) adalah root atau punca kita terpelihara dari segala benda khurafat, sesat, bangang. Dan mesti disertakan dengan Hadith sebab ia adalah penghurai kepada Al-Quran.
Minta jangan ditanya dan bagaimana. Aku takkan jawab dan kalo perkara2 yang diberitahu tadi macam menyesatkan korang takyah ikut. Kalo baik ikutlah. Aku yang daif nie pun masih lagi belajar dan takkan behenti belajar. Lg 1, zaman sekarang memang susah nak menasihati orang yang terlebih pandai dari kita sebab bila kita nasihat dorang, ditembaknya kita balik.. walau macam mana pun aku akan sampaikan ikut kemampuan aku.

Dah, wassalam..
Izad Mohd Roslan.

No comments:

Post a Comment

TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...