Pages

Follow me on Instagram : ezzardster

3/07/2012

20 orang paling kaya di Malaysia.



Tergerak hati aku nak buat kajian tentang umur budak-budak orang-orang Malaysia yang banyak duit macam kat bawah nie (tgk list). Lingkungan umur dorang dalam 50-70 tapi paling ramai dalam umur 60-an. Paling muda pun 47 tahun. Maknanya aku hampir kesuntukkan masa lah ye.  Aku kena gandakan menabung dari RM1 sehari kepada RM100 sehari. Kenapa??? Tak percaya?? Eh, jangan tak percaya... Dah ada orang Malaysia buat macam tu, menabung dari kecil. Bila besar boleh shopping macam-macam. Pasang je niat tapi buatnye idak.. Tulah Melayu aku.. hmm.. agak-agak dalam masa 15tahun lagi boleh ke aku termasuk dalam senarai tu?

From The Star newspaper


Rank : 1
Name : Robert Kuok
Net Worth ($mil) : 12,400
Age : 88

Rank : 2
Name : Ananda Krishnan
Net Worth ($mil) : 9,900
Age : 73

Rank : 3
Name : Lee Kim Hua & family
Net Worth ($mil) : 6,500
Age : 81 

Rank : 4
Name : Lee Shin Cheng
Net Worth ($mil) : 5,200
Age : 72
Rank : 5
Name : Teh Hong Piow
Net Worth ($mil) : 5,000
Age : 81 

Rank : 6
Name : Quek Leng Chan
Net Worth ($mil) : 4,200
Age : 68  

Rank : 7
Name : Syed Mokhtar AlBukhary
Net Worth ($mil) : 3,300
Age : 60  

Rank : 8
Name : Yeoh Tiong Lay
Net Worth ($mil) : 2,600
Age : 82  

Rank : 9
Name : Tiong Hiew King
Net Worth ($mil) : 1,500
Age : 77  

Rank : 10
Name : Vincent Tan
Net Worth ($mil) : 1,200
Age : 59  

Rank : 11
Name : Lee Oi Hian & Lee Hau Hian
Net Worth ($mil) : 1,100 
Age : 61  

Rank : 12
Name : Azman Hashim
Net Worth ($mil) : 900
Age : 72  

Rank : 13
Name : Shahril & Shahriman Shamsuddin
Net Worth ($mil) : 845
Age : 51  

Rank : 14
Name : Mokhzani Mahathir
Net Worth ($mil) : 685
Age : 51

Rank : 15
Name : Anthony Fernandes
Net Worth ($mil) : 615
Age : 47

Rank : 16
Name : Lim Kok Thay
Net Worth ($mil) : 605
Age : 60
Rank : 17
Name : Chen Lip Keong
Net Worth ($mil) : 600
Age : 64
Rank : 18
Name : Jeffrey Cheah
Net Worth ($mil) : 580
Age : 66
Rank : 19
Name : Kamarudin Meranun 
Net Worth ($mil) : 560
Age : 50
Rank : 20
Name : Lau Cho Kun
Net Worth ($mil) : 525 
Age : 76
Korang tunggu! Salah sorang akan aku singkirkan..hahaha...replace dengan aku..ngeee...


No comments:

Post a Comment

TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...