Pages

Follow me on Instagram : ezzardster

3/12/2012

Benci Aku Blog Lalang

Salam Monday moga dapat menghadapi sindrom kemalasan hari Monday dengan gagah. Sebelum aku keluar untuk pergi ke meeting di section 13 Shah Alam aku nak rekod something kat dalam blog aku berkenaan dengan orang-orang baru dalam dunia blogger. Dalam beberapa hari nie aku dapat invitation daripada kawan-kawan aku untuk berbincang pasal nak mulakan hidup menjadi seorang blogger dan internet marketing tapi aku tak sempat-sempat dan tak nak lah sampai aku jadi cikgu pasal benda-benda macam nie. Bukannya kedekut ilmu atau pun tak nak membantu, aku cuma start ber blog sebab aku dah tergerak hati nak buat dan minat dan banyak masa terluang buat masa sekarang lah. Lagi satu, kalau dah start bincang dengan pasal benda-benda macam nie karang aku dah kena commit plak. Kalau akan datang aku bagi alasan takde masa dan pelbagai alasan, sure akan mengundang ketidakpuashatian kepada masyarakat sekeliling(kawan2lah).

Aku baru perasan yang aku asyik nak buat beberapa perubahan kepada  blog ak. Lalu aku buatlah research... kebanyakkan blog-blog yang aku tengok menarik adalah kaum Hawa punya. Dekat 20 blog aku buka majority memang perempuan dan aku hampir merubahkan blog aku kepada concept feminin dan auww.. Nasib baik perasan. Tak salah lah tapi aku kena ada satu konsep sendiri, tak nak ler terikut-ikut. Sikit-sikit bolehlah.. Yand ke-2 pulak, mula-mula memang aku letak iklan banyak-banyak kat blog aku sampai aku dapat rasakan kalau orang kunjungi blog aku sure dorang akan berhati-hati takut ter klik ads. Padahal yang tu paling aku suka.Tapi boleh buat orang nyampah!! Sure punya lah.

Aku nak out, nak mandi.. nak pegi mandikan kereta aku plak. Dah bersih-bersih, dah wangi-wangi, nak pegi meeting.. chiow...

Assalamualaikum..



2 comments:

  1. Di awal pembabitan saya sebagai blogger-2007 blog saya agak semak dengan mcm2 widget dan terikut dengan cara blog org lain. entry pun agak panjang lebar..
    dan bila sampai 1 tahap saya membuat analisis kebanyakkan blogger skrg bukan nak baca blog kita tetapi lebih nak kumpul followers...
    Jadi, nasihat saya kepada tuan, entry biar ringkas dan capai matlamat yg diinginkan..insyaalah berjaya...

    -eqbalzack-

    ReplyDelete
  2. @eqbalzack Seriously, itulah saya 3 minggu lepas. Then slps tgk blog tuan dan beberapa rakan blogger lain, saya terus pilih satu theme untuk blog saya dan inilah hasilnya. Terima kasih atas cerita pengalaman dan nasihat tuan!

    ReplyDelete

TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...