Pages

Follow me on Instagram : ezzardster

3/25/2012

Lakukan berulangkali hingga jadi habit


Menggigil aku sebab tahan ngantuk hari nie. Aku berjaya habiskan bacaan buku ni dari jam 1.30 am sampai jam 5.37am. Mula-mula ingat nak baca sikit2, bab per bad saje. Then macam exited... terhabis pulak. Tapi macam kena ulang baca semula sebab macam tak puas hati je.

Actually, this is not first time situasi ini berlaku ( insomnia sebab nak kasi habis membaca). Aku masa zaman sekolah rendah memang boleh dikatakan ulat buku (padahal komik). Pernah dapat tempat ke-2 tokoh membaca peringkat negeri Selangor. Masa tu aku pengawas pusat sumber sekolah. Jadi banyak masa habis di pusat sumber. Secara tak langsung jadilah penggemar membaca. Bukan dipaksa atau terpaksa.. automatik.

Maknanya di sini, setiap apa yang kita inginkan biarlah kita mulakan sedikit demi sedikit walaupun perasaan MALAS yang AMAT melanda diri. Lama kelamaan akan jadi habit. 

Nampaknya aku tak boleh tidur lagi hingga subuh, if not nanti aku terlajak. So aku nak breakfast dulu (milo panas je). 

Cuba baca dan fahamkan maknanya:

"Failure is success if we learn from it"


No comments:

Post a Comment

TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...