Pages

Follow me on Instagram : ezzardster

10/21/2012

Harapan Manusia Boleh Jadi Binasa

Payah bila hidup bergantung dengan manusia.. susah bila berharap dengan manusia. Mulalah kita akan fikir kenapa aku boleh buat tapi kau tak boleh buat? Terlalu banyak alasan diterima yang kadang2 tak masuk dek akal. Bercakap benar dikatakan menipu dan bila menipu itu yang dipercayai. Kalau dulu kawan, saudara mara, adik beradik.. merekalah yang senang untuk berurusan dan senang nak dipercayai.. Tapi sekarang, nilai duit itullah yang boleh orang mendapatkan kepercayaan antara manusia. Apa sudah jadi dengan dunia sekarang???

Sebuk asyik nak pertikaikan undang2 yang dah termaktub dalam Quran. Padahal segala yang terkandung dalam Quran sudah tidak perlu lagi kita nak pertikaikan. Hanya perlu diikuti sudah memadai untuk memartabatkan kehidupan manusia dan diberkati. Dan sekeliling kita semuanya adalah penganut agama Islam ganjaran. Bila nak buat sesuatu kebaikan mesti harapkan ganjaran.. tapi tak pentingkan pun langsung sama ada diberkati oleh Nya atau pun tidak. Bahaya tau..

Okay, aku nak tido sbb dari smlm tak tdo lagi dan belum balik rumah. Seharian tengok lagat manusia kat SS15 Subang Jaya.. seronok je dorg. Padahal dorg tak sedar yang sebenarnya dorg lalai.. Cukup dah.. bye.

No comments:

Post a Comment

TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...