Pages

Follow me on Instagram : ezzardster

11/06/2012

Mat Rempit Ngamuk Bila Dihina


Salam..

Pagi-pagi ni ku ada berborak pasal satu artikel Pak Lan di bog uncleseekers. Pak Lan ada bagi contoh bagi menerangkan yang sistem demokrasi dah tak relevan untuk digunakan di Malaysia lagi. Kenapa?

Okay, cuba fikirkan dan bayangkan contoh nie: Ahmad adalah seorang Professor yang dah belajar merata dunia dan bertahun-tahun untuk jadi professor. Dani pula adalah seorang yang baru habis SPM dan tak nak sambung belajar disebabkan malas. Tapi Ahmad dan Dani tadi ada hak mengundi (sorang sekali undi) So nampak tak perbezaannya? Boleh fikirkan? Okay, bg aku Ahmad dah ada segala2nya macam rumah, kereta, hidup dah selesa jadi dia akan fikirkan bagaimana nasib tanah air dia so dia akan fikirkan seorang pemimpin yang bagus, baik, amanah, jujur dan segala sifat amal makruf nahi mungkar. Tapi sebaliknya bagi Dani sebab dia fikirkan nak beli rumah, nak beli kereta, nak duit banyak , nak kaya  harta benda. Jadi apa akan berlaku? Dani akan gadaikan apa sahaja yang ada. Dani masih lagi hidup dalam keadaan kekurangan, bukan sederhana ye. Jangan confuse.

Dah kalau tak faham memang lah mat rempit marah sebab menjatuhkan martabat dia. Ada martabat ke mat rempit nie? Wallahu'alam..
Jadi, korang ni tergolong dalam pemikiran yang mana satu koranglah sendiri fikirkan. Assalam...


No comments:

Post a Comment

TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...